Vloženo: 18.12.2023 21:26:36
V České republice e-shop Bonami funguje již od roku 2013. Jeho hlavní činností je prodej nábytku, módního příslušenství a bytových dekorací. Zakladatelem e-shopu i celé firmy byl Václav Štrupl, ten spojil své síly s investiční skupinou Miton. Ta mimo jiné stojí i za značkami Rohlík nebo Glami.
Nabídka nábytku je postavena na emotional shoppingu
Nejedná se o klasický e-shop, kde lidé vybírají podle kvality nebo ceny produktů. Jde především o emoce a o to, co se klientům líbí. Bonami se snaží své zákazníky uspokojit především skrz takzvaný emotional shopping. Obchod díky tomu probíhá na základě emocí zákazníka. Nejde tolik o to, co zákazník skutečně potřebuje, jako spíš o to, co se mu v danou chvíli líbí, zaujme ho a dokáže v něm vyvolat nějaké pozitivní emoce.
Nabídku lze rozdělit podle jednotlivých značek produktů. Levnější zboží lze vybírat v sekci výprodej. Existuje i kategorie novinky. E-shop je rozdělen i tématicky nebo podle jednotlivých místností. V nabídce Bonami se objevuje více než 1 200 světových značek.
Zákazníci si pravidelně mohou užívat různé akce. Například zimní či vánoční výprodej. Samozřejmostí jsou i slevové kupóny a akce, které probíhají několikrát za rok.
Nejenom e-shop, ale i kamenné prodejny v 9 zemích světa
Bonami aktuálně funguje na 9 trzích včetně České republiky. Mezi další patří například Slovensko, Slovinsko nebo Polsko. Od roku 2020 se Bonami kromě internetu přesunulo také do kamenných prodejen. Zavedlo i vlastní dopravu.
Na začátku fungování se firma zabývala zprostředkováním zboží vyšší cenové kategorie. Od roku 2019 došlo ke změně. Firma se nyní orientuje i na levnější nábytek. Ke zlevnění došlo u více než třetiny sortimentu.
Recenze zákazníků jsou vesměs pozitivní
Bonami si drží velmi vysokou míru spokojených hodnocení od svých klientů. Většina zákazníků nakupování v obchodech či na e-shopu chválí a potvrzuje, že by si nákup znovu zopakovala. Pokud se objevuje kritika, jedná se zpravidla o problémy s dodáním zboží. To někdy není dodáno ani po několika týdnech od ukončení objednávky. E-shop ovšem disponuje informacemi o datu možného dodání zboží. Záleží tak pouze na zákazníkovi, zda si tento údaj zkontroluje či nikoliv. O pozdějším dodání zboží jsou ale zpravidla zákazníci informování ještě před uzavřením objednávky.
Bonami má rozsáhlou propagaci na Facebooku i Instagramu. Aby si zákazník mohl vybrat, nabízí také zaslání vzorků čalounění či kuchyní až domů. Mezi další služby patří i nabídka návrhů interiéru. Nákup zde mohou provádět jak domácnosti, tak také firmy.
Věrnostní program přinese až 20% slevy
Registrováním a vytvořením účtu Bonami sbírá zákazník z každého nákupu kredity. Ty nakonec může využít až na 20 % hodnoty objednávky. Na e-shopu si lze díky účtu přidávat oblíbené položky nebo sledovat dostupnost produktů. Jeden kredit se rovná jedné koruně. Sbírání začíná automaticky již při prvním nákupu. Čas od času jsou součástí také různé slevové kódy a vouchery, které se dají uplatnit během online nákupu. Při registraci zákazník dostává slevu 100 Kč. Tu může využít prakticky na jakoukoliv položku ve svém košíku.
Pro své klienty Bonami nabízí i další doplňkové služby. Již od 299 Kč je možné v Praze, Středočeském kraji a Brně využít akci Bonami kurýr. Ten vám starý nábytek vymění za nově objednaný kus. Součástí služeb je i odvezení obalů a základní instalace nového produktu.
Bonami má na českém trhu důležité místo
Bonami nabízí nábytek i dekorace různých cenových kategorií. Zákazníci jsou zpravidla spokojeni. A to nejenom se zbožím, ale také nabízenými službami. Přidanou hodnotou je věrnostní program, který při nasbírání určitého počtu bodů zajistí slevy na dalším nákupu.